Ми не вірили, що нам справді дадуть таку підтримку, як обіцяли – повторюють соціальні педагоги Дунаєвецького ліцею, які два роки працювали у проєкті «Стійкість та розвиток». Тетяна та Аліна були психологами у школі і розповідають, що на кожне заняття купували канцелярію за свої гроші.
«Ми обирали вправи, або які не потребують багато затрат, або якщо вправи, чи техніки були дуже важливими, але затратними, просто адаптовували їх під свої можливості», – згадує Аліна Уривко.
З цим проєктом наші очікування більше, аніж здійснилися, підтверджує Тетяна.
«Ми не думали, що дадуть всі меблі, повністю облаштують простір, що буде підтримка з канцелярією кожен місяць! Адже працюючи в школі це ти мала купити все сама, все йшло з особистого та сімейного бюджету», – каже Тетяна і додає, що в рамках проєкту можуть проводити повноцінні, цікаві й головне, результативні заняття з дітьми.
Та головним досягненням і зміною у їх роботі стали регулярні навчання.
«Ми почали їздити на навчання вчитися новим технікам і відразу втілювати знання в роботу. З яскравих моментів – дуже нашим дітям подобалася техніка СОП — самостійне опрацювання питання. Ми даємо дітям тему і ресурси, а вони самі опрацьовують і презентують її. Наприклад: чому люди вживають лихослів’я? Надаємо усі матеріали, ватмани, маркери, вони можуть користуватися телефоном, шукають різні варіанти презентації. Вони повністю опрацьовують тему і презентують причини, наслідки, різноманітні суміжні теми», – розповідає Аліна Уривко.
Техніка самостійного опрацювання питання – одна з улюблених у підлітків і вона дозволяє їм розвивати уяву, отримувати нові знання, набувати впевненості під час роботи над темою та презентацією. Також, завдяки командній роботі, такі техніки вчать комунікувати, відкриватися і бути більш стійкими до невдач, стресів та дорослого життя.